CZEGO NAPRAWDĘ CHCE TWÓJ KLIENT?

Sprzedaż to obszar, który jednych fascynuje, innych przeraża i spędza sen z powiek, a jeszcze inni nie mogą bez niego żyć. Często nie uświadamiamy sobie, jak ważne są umiejętności sprzedażowe w wielu aspektach życia i że sprzedaż to tak naprawdę relacja międzyludzka. Relacja międzyludzka, w której należy zdobyć zaufanie, sympatię oraz wzbudzić szereg określonych emocji i uczuć zanim domknie się kontrakt. Jednocześnie, kiedy spojrzymy na sprzedaż jak na relację okaże się, iż sprzedażą można nazwać praktycznie każdy obszar życia a idąc dalej wszystkich ludzi można nazwać sprzedawcami. Czy to jednak oznacza, że każdy wie jak sprzedawać dobrze i więcej?

Jeśli jesteś sprzedawcą lub managerem zarządzającym sprzedażą, z dużą pewnością siebie odpowiesz, że nie każdy. I tu pojawia się pytanie czy każdy traktuje sprzedaż w ten sam sposób? Przypomnij sobie jedną z sytuacji w swoim życiu w której trafiłeś na ponadprzeciętnego sprzedawcę? Co go wyróżniało? Czułeś, zainteresowanie swoją osobą? (a nie tylko portfelem 🙂 ), Czułeś, że ktoś faktycznie chce Ci pomóc, wesprzeć, rozwiązać Twój problem i zaspokoić Twoje potrzeby? Był kompetentny? Dał Ci gratis? Czy obniżył cenę? Co jeszcze było w tej osobie takie wyjątkowe, że pomyślałeś właśnie o niej?

Niezależnie co odpowiesz, zwróć uwagę na jedną prostą prawdę. To są Twoje odczucia, Twoje opinie i Twoja satysfakcja... bo to Ty byłeś Klientem.

Co w tym odkrywczego? Niby nic. Przecież wielokrotnie słyszałeś o tym, aby myśleć jak Klient i wejść w jego buty. Próbowałeś? Twoi ludzie przecież też próbowali... Co się zmieniło? Poza większą empatią sprzedawców i nieco lepszymi opiniami Klientów nie wydarzyło się nic spektakularnego?

 

PUNKT WIDZENIA ZALEŻY OD MIEJSCA SIEDZENIA

I właśnie o punkcie widzenia tu mowa a konkretnie o Twojej perspektywie w tej relacji. Byłeś Klientem a co za tym idzie znałeś w pełni swoje potrzeby i uwarunkowania. Wiedziałeś czego chcesz i jakie warunki muszą zostać spełnione abyś dokonał zakupu. Ile razy słyszałeś od sprzedawców w Twoim zespole, że zrobili wszystko co trzeba a Klient i tak nie dokonał zakupu? Ile raz sam się tak tłumaczyłeś? Ile czasu i środków poświęciłeś na to aby Twoja sprzedaż była lepsza, większa i bardziej skuteczna?

Podobnie jak ojciec źle nie powie o swoim dziecku tak i Ty nie powiesz źle o swojej sprzedaży. Owszem zapewne robisz wszystko co konieczne aby Twoja sprzedaż była lepsza, jednocześnie pamiętaj o tym, że Twoja perspektywa zawsze będzie ograniczona do Twojego punktu widzenia. To właśnie to sprawia, że nawet najskuteczniejsze techniki sprzedaży i badania potrzeb są niczym jeśli pole manewru jest ograniczone. To trochę jak patrząc na jedno drzewo, powiedziałbyś, że widzisz cały las. Jednak co jeśli ktoś z zewnątrz, z dala od Twojego punktu patrzenia na rzeczywistość, wszedłby w buty Twojego potencjalnego Klienta lub wręcz stał by się nim i użyczył Ci swojego punktu widzenia?

JAK SPRZEDAWAĆ DOBRZE I WIĘCEJ?

Audyt i mentoring sprzedaży to coś znacznie więcej niż jedynie szkolenie sprzedażowe i analiza oferty. To kompleksowy i autoryzowany serwis Twojej sprzedaży. Począwszy od audytu Twojej obsługi sprzedażowej, badania tajemniczego Klienta i analizy komunikacyjnej Twojej oferty; poprzez benchmark rynku i konkurencji oraz zdefiniowanie obszarów do rozwoju a na mentoringu i treningu kończąc. Na koniec procesu wiesz czego konkretne potrzebuje Twoja sprzedaż i wdrażasz przygotowane pod Ciebie rozwiązanie. W efekcie masz dopasowaną do rynku, branży i obecnej sytuacji sprzedaż, zaś Ty i Twój zespół wiedzą więcej o Kliencie i lepiej trafiają w jego potrzeby.

CO SKŁADA SIĘ NA AUDYT I MENTORING SPRZEDAŻY?

- Analiza komunikacyjna oferty
- Badanie rynku
- Analiza konkurencji
- Analiza komunikacyjna oferty
- Badanie Mystery shopper
- Zdefiniowanie obszarów do rozwoju
- Mentoring i trening sprzedawców
- Wdrożenie managerów sprzedaży

CO W EFEKCIE?

- Większa i lepsza sprzedaż
- Większa skuteczność ofertowania
- Wyższa jakość obsługi
- Obsługa większego obszaru rynku
- Więcej pozytywnych opinii Klientów
- Bardziej świadomy Klienta sprzedawca
- Skuteczniejszy crosselling
- Stabilna i przewidywalna sprzedaż

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Chcesz wiedzieć czego potrzebuje Twoja sprzedaż?

 

SKONTAKTUJ SIĘ

INNE MOŻLIWOŚCI:

business coaching
coaching kariery
coaching online po polsku
coaching relacji
life coaching
coaching na emigracji
Udostępnij:
Zadzwoń
Napisz e-mail

Kontynuując przeglądanie strony, zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Więcej

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie zgodnie z polityką prywatności.

Zamknij