PO ÓSME: ZAMKNIJ SIĘ I SŁUCHAJ SWOICH LUDZI!
Oni naprawdę mają Ci wiele do powiedzenia. Wszyscy wiedzą, że jesteś mądry i doświadczony. W końcu zostałeś managerem. Każdy z Twoich ludzi to inna historia i zasoby, z których należy czerpać. Stare wschodnie powiedzenie mówi, że mówiąc powtarzasz tylko to, co już wiesz, słuchając, dowiadujesz się zawsze czegoś nowego. Opierając pracę zespołu tylko na swojej wiedzy i energii, szybko się wypalisz lub znajdziesz się w ślepym punkcie, z którego nie będziesz widział wyjścia. Na tym polega zmiana perspektywy i patrzenie oczami swoich ludzi.
Lecz aby to robić należy z nimi rozmawiać, znać ich historię, szanować i uwzględniać ich uwarunkowania życiowe. Niech nie przyjdzie Ci do głowy na bycie despotą i stawianie na szali czyjegoś problemu osobistego i obowiązków zawodowych. W większości przypadków, pracownik wybierze życie osobiste a Ty stracisz autorytet i pozycję naturalnego lidera, bo rozkazujesz a nie współpracujesz.
Kolejna kwestia to, życie prywatne. Człowiek to nie maszyna i nie da się wyłączyć swoich problemów, rozterek i emocji na czas przebywania w pracy. Zespół tworzą ludzie i warto wspierać ich na miarę możliwości także w kwestiach prywatnych, jeśli deklarują potrzebę pomocy a nie tylko wtedy, kiedy to wpływa na pracę. Nikt nie karz e Ci się opiekować dzieckiem pracownika, ale od polecenia dobrego lekarza czy zrobienia ciepłej herbaty, jeśli ktoś tego potrzebuje, korona Ci przecież nie spadnie prawda?
Rozmawiaj z ludźmi- nie gryzą.
Photo: Kristina Flour
Piotr Borwin
Certyfikowany Coach EPC®, ekspert w obszarze komunikacji i relacji, certyfikowany project manager IPMA®, coach menedżera i lidera. Absolwent Erickson College International i Uniwersytetu Łódzkiego. Wiedzę zdobywał od praktyków coachingu z Polski, Europy, USA i Kanady. Wieloletni praktyk sprzedaży i zarządzania z ponadprzeciętnymi wynikami. Dzięki swojemu doświadczeniu, znakomicie rozumie specyfikę pracy menedżera oraz zarządzania i komunikacji z zespołem.
Dziś wspiera Klientów w obszarze relacji, kariery, umiejętności komunikacyjnych oraz kompetencji menedżerskich. Nie obce są mu tematy życia na emigracji, pewności siebie i samoakceptacji, wyznaczania i osiągania celów i wzmacniania pewności siebie . Specjalizuje się w coachingu relacji i coachingu menedżerskim. Jego największą zawodową pasją jest edukacja początkujących managerów. Jest twórcą autorskiego programu INTRO MANAGEMENT®, z pomocą którego od lat wspiera menedżerów.
Prywatnie podróżnik i zapalony backpacker. Pasjonat i praktyk filozofii ZEN. Fascynat storytellingu. W wolnym czasie grywa na ukulele i instrumentach etnicznych. Wielbiciel dobrej książki i częsty bywalec bieszczadzkiego szlaku. Hobbystycznie zajmuje się tematyką związaną z kreowaniem wizerunku, zdrowym trybem życia i medytacją.