PO PIĄTE:

BIERZ ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Rola managera i lidera to duża odpowiedzialność. Często to słyszysz prawda? Tylko czy wiesz, na czym to faktycznie polega?

Lider bierze odpowiedzialność nie tylko za sukcesy, ale też za porażki zespołu. Sukces, jakim jest ukończenie projektu czy osiągnięcie targetu to piękna część każdej pracy, jednocześnie ego i pycha w takich momentach nie śpi. Pamiętaj, że jesteś częścią tego sukcesu i należy umiejętnie skaskadować cały blichtr na członków Twojego zespołu, którego de facto jesteś częścią- tak samo jak jesteś częścią sukcesu a nie jedynym jego beneficjentem.

Nie inaczej jest też z porażkami, jesteś ich częścią, więc przerzucanie winy na członków zespołu na pewno nie wesprze Twojego autorytetu. To najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić. Dodatkowo to Ty podejmujesz decyzje, więc na nic się nie zda szukanie wymówek. Jeśli zgodnie z wcześniejszymi punktami znałeś ich mocne i słabe strony oraz wiesz jak naprawić swój błąd z pewnością nie powtórzą się zbyt szybko o ile będziesz uczył się na błędach.

Pamiętaj, że to Ty jesteś kreatorem zmiany w zespole i odpowiadasz za to, co, jak i kiedy robi każdy z jego członków. Coś nie gra- zmieniaj, udaje się- doceniaj, to nie takie trudne. Informuj na bieżąco swoich ludzi o postępach, problemach, wyzwaniach zarówno indywidualnie jak i w skali całego zespołu. Każdy musi wiedzieć, na czym stoi. Nikomu niewolno bezwładnie dryfować.

Odpowiedzialność lidera to nie tylko branie na klatę problemów i porażek. Będąc liderem jesteś źródłem dobrej energii i wiarą w sukces nawet, gdy wszyscy inni ją stracą. Liderstwo to bycie niegasnącym światłem dla ludzi wokół Ciebie w każdej sytuacji. Kapitan schodzi przecież, z tonącego okrętu, ostatni.

Photo: Matteo Vistocco

O AUTORZE

Piotr Borwin

Certyfikowany Coach EPC®, ekspert w obszarze komunikacji i relacji, certyfikowany project manager IPMA®, coach menedżera i lidera. Absolwent Erickson College International i Uniwersytetu Łódzkiego. Wiedzę zdobywał od praktyków coachingu z Polski, Europy, USA i Kanady. Wieloletni praktyk sprzedaży i zarządzania z ponadprzeciętnymi wynikami. Dzięki swojemu doświadczeniu, znakomicie rozumie specyfikę pracy menedżera oraz zarządzania i komunikacji z zespołem.

Dziś wspiera Klientów w obszarze relacji, kariery, umiejętności komunikacyjnych oraz kompetencji menedżerskich. Nie obce są mu tematy życia na emigracji, pewności siebie i samoakceptacji, wyznaczania i osiągania celów i wzmacniania pewności siebie . Specjalizuje się w coachingu relacji i coachingu menedżerskim. Jego największą zawodową pasją jest edukacja początkujących managerów. Jest twórcą autorskiego programu INTRO MANAGEMENT®, z pomocą którego od lat wspiera menedżerów.

Prywatnie podróżnik i zapalony backpacker. Pasjonat i praktyk filozofii ZEN. Fascynat storytellingu. W wolnym czasie grywa na ukulele i instrumentach etnicznych. Wielbiciel dobrej książki i częsty bywalec bieszczadzkiego szlaku. Hobbystycznie zajmuje się tematyką związaną z kreowaniem wizerunku, zdrowym trybem życia i medytacją.