PO PIERWSZE:

ZDEFINIUJ SWOJĄ TOŻSAMOŚĆ JAKO LIDERA

Czym dla Ciebie jest bycie managerem i liderem? Kim jesteś, jako manager lub lider? Dlaczego chcesz nim być? Co jest dla Ciebie ważne, jako managera? W jakim miejscu pracujesz? Jacy ludzie Cię otaczają? Jakie są Twoje podstawowe czynności, jakie regularnie wykonujesz? Jakich umiejętności potrzebujesz, aby być takim managerem, jakim chcesz być?

Powyższe pytania to podstawa Twojego bycia dobrym managerem. Wszystko sprowadza się do tego, iż aby cokolwiek robić, musisz wiedzieć, czego chcesz. Kluczem jest zdefiniowanie swojej roli najdokładniej jak się da. Wizualizacja jest ostatnio passe w branży rozwojowej jednocześnie zaproponuję Ci jedno małe ćwiczenie na wyobraźnię, które pomoże Ci zdefiniować Ciebie, jako przyszłego lidera. Zastrzegam! Nic się nie zadzieje samo, nie wydarzy się cud a Ellen nie zaprosi Cię dzięki temu do swojego programu. 🙂

Usiądź wygodnie i zapewnij sobie chwilę ciszy i spokoju. Zamknij oczy, weź trzy głębokie wdechy. Wyobraź sobie, że jest jutrzejszy poranek, a Ty obudziłeś się, jako człowiek będący dokładnie takim liderem, jakim chcesz być.

-Jakie są Twoje pierwsze czynność w pracy?

-Jak jesteś wtedy ubrany?

-Jak wygląda Twoje miejsce pracy?

-Jacy ludzie Cię otaczają?

-Jaki masz plan dnia?

-Co decyduje, że tacy a nie inni ludzie trafiają do Twojego zespołu?

-Co jest dla Ciebie najważniejsze w pracy? Jakie są Twoje wartości?

-Co robisz inaczej niż wcześniej?

-Co sprawia, że ludzie widzą w Tobie lidera?

-Co jeszcze jest możliwe dzięki temu?

-Co Cię zaprowadziło w to miejsce?

-Jaki był Twój pierwszy krok na tej drodze?

Jest tu miejsce też na Twoje pytania o wszystko, co jest dla Ciebie ważne w tej roli. Tworzysz tu punkt odniesienia do Twojej obecnej sytuacji. Ty wiesz, co jest dobrze a co należy zmienić. Rzecz w tym abyś był w tym miejscu jak najbardziej precyzyjny tak, aby wizja Twojej własnej osoby w roli lidera była drogowskazem, który będzie prowadził Cię na drodze do sukcesu w Twojej, jedynej w swoim rodzaju lidze.

C.D.N

O AUTORZE

Piotr Borwin

Certyfikowany Coach EPC®, ekspert w obszarze komunikacji i relacji, certyfikowany project manager IPMA®, coach menedżera i lidera. Absolwent Erickson College International i Uniwersytetu Łódzkiego. Wiedzę zdobywał od praktyków coachingu z Polski, Europy, USA i Kanady. Wieloletni praktyk sprzedaży i zarządzania z ponadprzeciętnymi wynikami. Dzięki swojemu doświadczeniu, znakomicie rozumie specyfikę pracy menedżera oraz zarządzania i komunikacji z zespołem.

Dziś wspiera Klientów w obszarze relacji, kariery, umiejętności komunikacyjnych oraz kompetencji menedżerskich. Nie obce są mu tematy życia na emigracji, pewności siebie i samoakceptacji, wyznaczania i osiągania celów i wzmacniania pewności siebie . Specjalizuje się w coachingu relacji i coachingu menedżerskim. Jego największą zawodową pasją jest edukacja początkujących managerów. Jest twórcą autorskiego programu INTRO MANAGEMENT®, z pomocą którego od lat wspiera menedżerów.

Prywatnie podróżnik i zapalony backpacker. Pasjonat i praktyk filozofii ZEN. Fascynat storytellingu. W wolnym czasie grywa na ukulele i instrumentach etnicznych. Wielbiciel dobrej książki i częsty bywalec bieszczadzkiego szlaku. Hobbystycznie zajmuje się tematyką związaną z kreowaniem wizerunku, zdrowym trybem życia i medytacją.