DEKALOG PRZYWÓDCY: PO SZÓSTE…


PO SZÓSTE: PRACUJESZ TO PRACUJ, JEDNA RZECZ NA RAZ

 

Koncentracja, koncentracja i jeszcze raz koncentracja. Rób tylko jedną rzecz w jednym momencie. Poświęcaj maksymalnie swoją uwagę czynności, którą wykonujesz aktualnie. Wiem, z doświadczenia, że nie jest to łatwe. Praca managera to mnóstwo spraw dookoła, ludzi, którzy zadają pytania i dzwoniących telefonów. Nie łatwo skupić uwagę, kiedy tyle dzieje się dookoła. Mnie pomogły techniki medytacyjne, Tobie może pomóc coś innego. W sieci znajdziesz mnóstwo technik na koncentrację i skupienie uwagi. Ważna jest powtarzalność, praca z dotychczasowymi niewspierającymi nawykami i wypracowanie nowych – wspierających. Zajmuje to według statystyk od dwóch tygodni nawet do poł roku.

Jest to technicznie jedna z najcięższych umiejętności do wypracowania. Manager niezależnie od branży wykonuje masę zadań, raportów a przede wszystkim operacyjnej pracy razem ze swoim zespołem. Stąd często umyka nam to, co aktualnie robiliśmy. Wynika to z naszych biologicznych uwarunkowań. Ludzki świadomy umysł może rejestrować przeciętnie od 4 do 7 kontekstów w jednym momencie. Tak, więc jeśli śledzisz wskaźniki, wypełniasz raport, odbierasz maile i rozmawiasz z koleżanką z biurka obok a w tym momencie dzwoni telefon, łatwo może nam coś umknąć. Stąd też, kiedy analizujemy szczegóły jednej sprawy, rozkładamy ją na czynniki pierwsze i zagłębiamy się w nią coraz bardziej, ucieka nam obraz całości.

Podstawowym rozwiązaniem tej kwestii jest planowanie swojej pracy i rozpisanie priorytetów na dzień, tydzień, miesiąc a szybko uznasz, że także na kwartał czy rok. Rozpisanie wszystkich rzeczy do zrobienia i pogrupowanie ich względem ważności sprawi, że wszystko będzie miało swój czas i miejsce a nawet, jeśli coś wpadnie znienacka, nie wytrąci Cię już tak ławo z równowagi.

Warto też pomyśleć tu o oddelegowaniu części obowiązków na członków zespołu. Po pierwsze Ty będziesz miał więcej czasu na inne zadania a po drugie ludzie będą rozwijać się przez bardziej ambitne zadania.

Więcej o skutecznym planowaniu pracy znajdziesz –> tutaj <–

 

Photo: Aperture Vintage

 

<< PO PIĄTE...

O AUTORZE


Certyfikowany Coach EPC®, licencjonowany trener Structogram® IBSA Institut für Biostruktur-Analysen w Szwajcarii, manager i przedsiębiorca. Absolwent Erickson College International i Uniwersytetu Łódzkiego. Wiedzę zdobywał od praktyków coachingu z Polski, USA, Kanady i Holandii. Poszerzał horyzonty na wykładach Briana Tracy’ego, Macieja Bennewicza i wielu innych. Uczeń koreańskiej szkoły ZEN Kwan UM. Wieloletni praktyk sprzedaży i zarządzania z ponadprzeciętnymi wynikami. Dzięki swojemu doświadczeniu, znakomicie rozumie specyfikę pracy menadżera i prowadzenia biznesu. Dziś pomaga ludziom odkrywać ich osobowość, wyznaczać i osiągać cele, wzmacniać umiejętności komunikacyjne oraz kompetencje menedżerskie. Specjalizuje się w coachingu relacji i coachingu dla młodych a w kontekście biznesowym coachingu kariery, utrzymania i motywacji pracowników.

Prywatnie podróżnik i zapalony backpacker. Pasjonat i praktyk filozofii ZEN. Miłośnik Łodzi i lokalny patriota. Wielbiciel gier karcianych i wszelkiej maści kryminałów. Hobbystycznie zajmuje się tematyką związaną z kreowaniem wizerunku.

coaching łódź coach łódź

Udostępnij: