PO TRZECIE:

KAWA NA ŁAWĘ, CZYLI TRANSPARENTNA KOMUNIKACJA

To jedna z trudniejszych spraw, z jakimi przyjdzie Ci się zetknąć, zwłaszcza w naszych realiach biznesu, w których ludzie doszukują się drugiego dna. Transparentność jest głównym kluczem do zbudowania zaufania zarówno w zespole jak i u przełożonych. Jej podstawą jest czysta i jasna intencja. Mów, wprost jaki jest cel każdej rozmowy z członkiem zespołu czy przełożonym. Mów ludziom, po co robią to, co robią tak, aby wiedzieli, jakich efektów się spodziewać. Przekazuj czystą i klarowną informację zwrotną. Nie baw się w podchody. Chcesz zwrócić na coś uwagę to to zrób.

Rzecz w tym, aby być po prostu szczerym w komunikacji. Potrzebujesz mieć sprzedaż czy konkretny wskaźnik na odpowiednim poziomie, to to powiedz, nie baw się w popelinę, że dzięki temu naród będzie rósł w siłę i ludzie żyli dostatniej. Te czasy już minęły, a zaufanie buduje się transparentnością a nie zajmowanym stanowiskiem.  Walczysz o premię – powiedz to, pracujesz na awans – powiedz to. Tak samo z oczekiwaniami. Ludzie muszą znać Twój system wartości i zasady panujące w zespole. Nie zmieniaj zasad w trakcie gry (czytaj okresu rozliczeniowego, projektu, czy jak tam się umówiłeś). Na koniec odnieś się do nich, podsumuj dokonania i zweryfikuj. Ktoś robi coś dobrze- mów to, coś trzeba poprawić- mów to. Każdy powinien wiedzieć, na czym stoi. Twoi przełożeni również. Jasno deklaruj swoje cele zarówno te krótko jak i długo-terminowe. Jeśli ludzie mają iść za Tobą, muszą wiedzieć, dokąd Ty idziesz.

Nie oszukujmy się, każdy będzie akceptował Twój system zasad i cele. Nie bój się tego. Ostatecznie w Twoim zespole zostaną ludzie, dla których będziesz autorytetem i będą chcieli iść razem z Tobą Twoją drogą. Twoje słowo, jeśli będzie podyktowane czystą intencją będzie dla Ciebie podstawowym narzędziem, do którego będziesz mógł się odnieść w sytuacji kryzysowej. Konsekwentne stosowanie się do powyższego zaowocuje szacunkiem Twojego otoczenia i będzie trwałym fundamentem Twojego autorytetu.

Photo: Brooke Lark

O AUTORZE

Piotr Borwin

Certyfikowany Coach EPC®, ekspert w obszarze komunikacji i relacji, certyfikowany project manager IPMA®, coach menedżera i lidera. Absolwent Erickson College International i Uniwersytetu Łódzkiego. Wiedzę zdobywał od praktyków coachingu z Polski, Europy, USA i Kanady. Wieloletni praktyk sprzedaży i zarządzania z ponadprzeciętnymi wynikami. Dzięki swojemu doświadczeniu, znakomicie rozumie specyfikę pracy menedżera oraz zarządzania i komunikacji z zespołem.

Dziś wspiera Klientów w obszarze relacji, kariery, umiejętności komunikacyjnych oraz kompetencji menedżerskich. Nie obce są mu tematy życia na emigracji, pewności siebie i samoakceptacji, wyznaczania i osiągania celów i wzmacniania pewności siebie . Specjalizuje się w coachingu relacji i coachingu menedżerskim. Jego największą zawodową pasją jest edukacja początkujących managerów. Jest twórcą autorskiego programu INTRO MANAGEMENT®, z pomocą którego od lat wspiera menedżerów.

Prywatnie podróżnik i zapalony backpacker. Pasjonat i praktyk filozofii ZEN. Fascynat storytellingu. W wolnym czasie grywa na ukulele i instrumentach etnicznych. Wielbiciel dobrej książki i częsty bywalec bieszczadzkiego szlaku. Hobbystycznie zajmuje się tematyką związaną z kreowaniem wizerunku, zdrowym trybem życia i medytacją.