CZY EMIGRACJA MUSI BOLEĆ? 4 ETAPY ADAPTACJI
Znacie takie powiedzenie, że „emigracja to amputacja”? Co się traci, a co zyskuje na emigracji? Dla wielu z moich Czytelników i Klientów, emigracja to pojęcie aż nazbyt znane i nie trzeba tłumaczyć czym ona w istocie jest. Zwłaszcza, że każdy przeżywa ją inaczej, mniej lub bardziej świadomie i mniej lub
DEKALOG PRZYWÓDCY: PO DZIESIĄTE…
PO DZIESIĄTE: ZAPOMNIJ TO CO BYŁO DOTĄD… JEŚLI NIE MASZ W SOBIE TEGO: PO PIERWSZE: SZACUNEK DO DRUGIEGO CZŁOWIEKA, PO DRUGIE: SZACUNEK DO DRUGIEGO CZŁOWIEKA, PO TRZECIE: SZACUNEK DO DRUGIEGO CZŁOWIEKA! Ten dekalog tak naprawdę mógłby mieć tylko te trzy punkty. Nigdzie nie zajdziesz bez drugiego człowieka i nic
DEKALOG PRZYWÓDCY: PO DZIEWIĄTE…
PO DZIEWIĄTE: DBAJ O SIEBIE W KAŻDYM WYMIARZE. BĄDŹ ELASTYCZNY. Życie to nie tylko praca, także dla zapracowanego lidera. Jeśli chcesz być pełnym sił i mieć jasny umysł musisz dbać o siebie w każdym wymiarze. Umysłowym, fizycznym i emocjonalnym. Tak jak przeczytałeś we wcześniejszych punktach, nie wyłączysz swoich problemów i
DEKALOG PRZYWÓDCY: PO ÓSME…
PO ÓSME: ZAMKNIJ SIĘ I SŁUCHAJ SWOICH LUDZI! Oni naprawdę mają Ci wiele do powiedzenia. Wszyscy wiedzą, że jesteś mądry i doświadczony. W końcu zostałeś managerem. Każdy z Twoich ludzi to inna historia i zasoby, z których należy czerpać. Stare wschodnie powiedzenie mówi, że mówiąc powtarzasz tylko to, co już
DEKALOG PRZYWÓDCY: PO SIÓDME…
PO SIÓDME: UNIKAJ TRÓJKĄTÓW Różne rzeczy przeszły Ci teraz przez myśl, ale nie o nich będziemy tu prawić. Mam tu na myśli trójkąt dramatyczny, znany również, jako trójkąt Karpmana. Jak każdy trójkąt, składa się trzech elementów a są nimi role i wchodzenia w każdą z nich należy wystrzegać się jak
DEKALOG PRZYWÓDCY: PO SZÓSTE…
PO SZÓSTE: PRACUJESZ TO PRACUJ, JEDNA RZECZ NA RAZ Koncentracja, koncentracja i jeszcze raz koncentracja. Rób tylko jedną rzecz w jednym momencie. Poświęcaj maksymalnie swoją uwagę czynności, którą wykonujesz aktualnie. Wiem, z doświadczenia, że nie jest to łatwe. Praca managera to mnóstwo spraw dookoła, ludzi, którzy zadają pytania i dzwoniących